Acest website utilizeaza cookies! Despre confidentialitate!. Close (auto)
www.pansportmedical.ro - PanSport Medical - Medicina Sportiva
EFSMA european federation of sports medicine associations
www.medicinasportiva.ro
Newsletter Medicina Sportiva

Societatea Romana de Medicina Sportiva



Home       • Contact       • Manifestări interne       • Revista      • Manifestări externe      • Informatii utile     • Sport
 


Manifestari sportiveAutomobilism ←  Raliuri ←  Măsuri de protecţie al echipajului → Modelul biologic al performerului

Măsuri de protecţie al echipajului

Măsurile de siguranţă ale concurenţilor sunt intr-un proces continuu de studiu si dezvoltare.

Echipajul din maşina de concurs este protejatat  printr-un cumul de factori. Unul dintre aceştia este vestitul rool-cage. Fiecare maşină are un roll–cage personalizat după forma caroseriei. Acesta are pe langa rolul de rigidizare al caroseriei si pe cel de protecţie al echipajului.

 Automobilul de concurs este dotat atât cu extinctor automat care prin sistemul său de distribuţie a substanţei de stingere a incendiului are acces pe rezervor, pe motor şi în habitaclu,  inclusiv pe pilot si co-pilot, cât şi cu alte extinctoare manuale.
rool-cage Foto: rool-cage

  Mai exista ciocănel pentru spargerea geamurilor în cazul în care maşina ajunge în apă.
În maşină se mai găsesc staţii de emisie recepţie, telefon mobil, sistem de localizare GPS, capabil în eventualitatea unui incident nedorit, să dea alarma şi chiar să oprească concursul, permiţând accesul în cel mai scurt timp al echipelor de intervenţie la locul incidentului, chiar daca echipajul este inconştient. Fiecare probă specială este supervizată de câteva ambulanţe dotate Grad “0”, de echipe de descarcerare şi pompieri, de elicoptere pentru intervenţii rapide. Pe lângă această “armată” mai exista si oficiali de traseu pentru timpi intermediari care au si rolul de securitate, ei supervizând trecerea fiecarui concurent prin punctul intermediar în care se află.
Sportivii sunt echipaţi cu costume de concurs care sunt ignifuge pentru 3 minute iar după acest interval de timp nu degajă un fum toxic căilor respiratorii; sub costum este obligatorie purtarea unei lenjerii speciale de protecţie formată din bluză de corp, pantaloni şi şosete, tot ignifuge.

Măsuri de protecţie al echipajului
Echipamentul de protecţie mai conţine ghete, cască dotată cu interfon, cagulă şi mănuşi (în cazul piloţilor).


Sportivii concurează în scaune anatomice produse după statura fiecăruia, iar centurile de siguranţă sunt cu prindere în 6 puncte.


Hans-ul este o măsură de protecţie de ultimă generaţie care este creat pentru a proteja coloana cervicală în cazul unui impact frontal cu diferite suprafeţe dure. El are o modalitate de prindere de casca (implică existenţa unei căşti special create pentru a putea fi folosită cu hans-ul ;  scaunul are şi el câteva particularităţi pentru a putea fi utilizat hans-ul) si este ancorat sub centura de siguranţă.

Scaunele mai pot avea nişte prelungiri în dreptul capului care protejează coloana cervicală la impacturi laterale uşoare şi medii, cum ar fi cele rezultate în urma unei răsturnări ale maşinii şi într-un procent relativ scăzut, în cazul unui impact lateral puternic.   
Sectiunea este realizata de Dr Mihaela Beldie, medic Medicina Sportiva

top


Realizator Web - Dr.Gabriel Panait Informatiile apartin S.Ro.M.S - persoana contact Dr.Mirela Vasilescu


Sectiunea Societatii Romane de Medicina Sportiva este gazduita si administrata GRATUIT pe www.medicinasportiva.ro  -  a se vedea Termeni si Conditii



www.medicinasportiva.ro
Online din
23 martie 2006
Google
www  www.medicinasportiva.ro
www.medicinasportiva.ro

Website Statistics
Copyright© MedicinaSportiva.Ro & Parteneri. Toate drepturile rezervate.