Acest website utilizeaza cookies! Despre confidentialitate!. Close (auto)
www.pansportmedical.ro - PanSport Medical - Medicina Sportiva
Policlinica Vitan - Cabinetele Medicale Grupate Vitan
Newsletter Medicina Sportivawww.medicinasportiva.ro
Societatea Romana de Medicina Sportiva


HOME CONTACT DESPRE NOI
FORUM Cum sa?...
 


Definitia batranetii si clasificarea ei
Modificarile morfo-functionale induse de inaintarea in varsta
Probleme de comunicare la populatia varstnica
Nevoia de activitate fizica la batrani, sau dilema "speranta de viata" versus "speranta de viata activa"
Contraindicatiile exercitiilor fizice la batrani
Problema avizarii medicale in cazul varstnicilor ce urmeaza a renunta la sedentarism
Cum sa convingem persoanele in varsta sa inceapa sa practice cu regularitate exercitiul fizic, si sa continue odata ce au inceput
Scala Borg – instrument de maxima încredere şi utilitate, în prescrierea şi dirijarea efortului la varstnici
Tipurile de activitati şi exercitii fizice recomandate varstnicilor
Evaluari initiale şi pe parcurs 
(click!)
Bibliografie selectiva
 



10. Evaluari initiale şi pe parcurs


         La fel ca în orice alte contexte, şi în lucrul cu populaţia vârstnică avem nevoie atât de o evaluare iniţială a subiecţilor (pentru a vedea „cu cine avem de-a face” şi a şti cum să concepem programul de efort), cât şi de o evaluare periodică (pentru a evidenţia progresele realizate şi pentru a şti cum să creştem , în continuare, încărcatura/solicitarea.
      Problema aceasta a testarilor / evaluarilor constituie ea însăşi o chestiune foarte complexă (la rigoare chiar o subspecializare), şi este foarte bine dezvoltată în lucrarea „Eurofit for adults” (vezi bibliografia). In contextul prezentului material vom reţine doar următoarele chestiuni minimale:
- testarea rezistenţei se poate realiza prin testul de o milă (vezi 9.1) , sau prin măsurarea distanţei pe care o parcurge subiectul în 6 minute (se execută lunar);
- puterea trenului inferior se testează prin cronometrarea urcatului unei scări, care are cel puţin 10 trepte;
- pentru forţa segmentara, se ţine evidenţa greutăţii cu care se lucrează, şi
a numărului de repetări;
- pentru echilibru, cronometrăm cât timp se poate menţine pe un singur picior (fără sprijin), pe fiecare dintre picioare; putem face separat: cu ochii deschişi, cu ochii închişi.

20 octombrie 2006
top
 
 
 

 

Aceso Suport
Web Suport

www.medicinasportiva.ro
Online din
23 martie 2006
Google
www  www.medicinasportiva.ro
www.medicinasportiva.ro

Website Statistics
Copyright© MedicinaSportiva.Ro & Parteneri. Toate drepturile rezervate.