|
In
weekend-ul 31 iulie-2august a avut loc Raliul
„42.Allianz
Rallye” , etapa in Campionatul National
al
Ungariei. 665,6
km de raliu, 162,86 km de proba speciala, 502 km de etapa, 13 probe
speciale, 48 de sicane pe traseu, multa adrenalina si foarte multe
grade celsius in atmosfera cat si in masinile de concurs.
Cam acestea
au fost datele generale ale unui raliu care se anunta a fi o etapa
incendiara.
|
|
La
start s-au
aliniat aproximativ 100 de
masini, 8 masini
WRC, 6 masini Super 1600, 30 de masini de Grupa N si A de top si 2
echipaje din Romania (Claudiu David/Mihaela Beldie- Mitsubishi Lancer
Evo IX si Szabo Csongor/Angela Stanescu-Peugeot 206). Campionatul
ungar
este foarte puternic deoarece se investesc multi bani in acest sport,
incomparabil cu banii investiti la noi in tara, dar si pentru ca
multi piloti foarte rapizi concureaza pentru locul 1. La start se
aliniaza foarte multe masini ceea ce face ca si concurenta sa fie
foarte mare. |
|
Am
fost placut surprinsi sa ne intrecem
cu pilotii
maghiari si sa descoperim faptul ca se merge foarte tare in
competitiile lor, atat de tare incat daca un viraj l-ai luat mai
incet decat trebuia se vede o diferenta clara de secunde la trecerea
liniei de sosire a probei speciale. Organizarea a fost si ea la cel
mai inalt nivel cu atat mai mult cu cat acest raliu se pregateste sa
intre in campionatul IRC (International Rally Challenge), un campionat
unde multe raliuri doresc sa ajunga. Miercuri
a avut loc conferinta de presa a organizatorului la care am fost
invitati si noi alaturi de cei mai buni piloti din campionatul lor.
Joi,
"Topp
Cars" echipa sustinatoarea a echipajului David/Beldie a organizat o
sesiune de teste unde s-au facut ultimele reglaje ale masinii inainte
de concurs. | Foto.
Conferinta de presa (click
pe imagine pentru marire) |
|
Foto.
Ultimele teste
inainte de concurs (click
pe imagine pentru marire)
|
Competitia a inceput joi cu o superspeciala in parcarea unui mare
centru comercial, numita de ei „prolog” care a avut
o
lungime de 1,2 km. Timpii din superspeciala nu au contat in
clasament. Spectacolul a fost pe cinste, fiind prezenti foarte multi
spectatori. Concursul
propriu zis a inceput Sambata,
pentru prima zi fiind programate 9 probe speciale, 122,88 km de proba
speciala, 370,5 km de etapa, in total 493,38 km de raliu, la finalul
caruia echipajul romanesc se afla la conducere cu un avans de numai 2.8
secunde fata de urmatorul clasat. Probele au fost dispuse in jurul
orasului Pecs. Conditiile de desfasurare ale competitiei au fost foarte
dure. O pregatire fizica buna si o hidratare corecta a sportivilor au
ajutat la obtinerea performantelor si mentinerea parametrilor biologici
in limite cat mai aproape de normal pentru conditiile date. Temperatura
afara a atins valoarea de 40’C, in timp ce in masina de
concurs
temperatura atinge 70’C. In aceste conditii echipajul este
supus
unui efort anaerob foarte intens. Dupa o astfel de competitie se
slabeste cam 3-4 kg. |
|
| Foto.
Claudiu David/ Mihaela Beldie (click
pe imagine pentru marire)
Duminica
au mai ramas 4 probe speciale, 39, 98 km de proba speciala si 132, 2 km
de etapa. Grupa
N a fost castigata de Claudiu David/Mihaela Beldie cu un ecart de 0.9
secunde fata de locul secund, dupa 665,6 km de raliu. Pe
locul 2
s-a clasat echipajul Hadik Andras/Juhasz Istvan. Pe treapta a 3-a a
urcat tot un echipaj maghiar Osvath Peter/Farnadi Agnes. Pe primele 3
locuri in clasamentul general s-au clasat 3 masini WRC (world rally
car) urmatoarele doua locuri fiind ocupate de primele 2 masini de grupa
N. Foto.
Masurarea
tensiunii arteriale(click
pe imagine pentru marire) |
|
Foto.
Festivitatea de premiere (click
pe imagine pentru marire)
Masinile
WRC (world rally car), sunt masini de raliu de cel mai inalt nivel
posibil. Ele sunt fabricate special pentru acest gen de competitii, iar
costurile de achizitie si intretinere sunt foarte ridicate putand
ajunge si la cateva milioane de euro pentru o masina. In timp se tinde
ca aceste masini sa fie inlocuite cu masinile SUPER 2000, care sunt
niste masini performante, un fel de mini WRC, cu un cost mai
mic
decat cel al WRC-urilor. La noi in campionat, precum si in restul
Europei aceste masini (WRC) nu mai apar in clasamentul general, ele
participand doar in campionatul mondial de raliuri, sau in campionatele
nationale la grupa H, o grupa de masini neomologata. In Ungaria insa
aceste masini inca mai puncteaza in clasamentul general printr-o
intelegere intre pilotii locali si federatia maghiara. Echipa
maghiara Topp Cars este cea care a sustinut echipajul roman
David/Beldie si impreuna cu care am reusit sa obtinem aceasta victorie
mult asteptata. | Foto.
Sosirea din raliu (click
pe imagine pentru marire)
|
|
Foto.
Echipa Topp Cars (click
pe imagine pentru marire) Foto. Subaru S11
WRC (click pe
imagine pentru marire) | |
|
|
|