www.pansportmedical.ro - PanSport Medical - Medicina Sportiva
EFSMA european federation of sports medicine associations
www.medicinasportiva.ro
Newsletter Medicina Sportiva

Societatea Romana de Medicina Sportiva



Home       • Contact       • Manifestări interne       • Revista      • Manifestări externe      • Informatii utile     • Sport
 


Manifestari sportiveAutomobilism ← Raliuri 2009 ← 42.Allianz Rallye

  In weekend-ul  31 iulie-2august a avut loc Raliul „42.Allianz Rallye” , etapa in Campionatul National al Ungariei. 
665,6 km de raliu, 162,86 km de proba speciala, 502 km de etapa, 13 probe speciale, 48 de sicane pe traseu, multa adrenalina si foarte multe grade celsius in atmosfera cat si in masinile de concurs.
  Cam acestea au fost datele generale ale unui raliu care se anunta a fi o etapa incendiara.

La start s-au aliniat aproximativ 100 de masini, 8 masini WRC, 6 masini Super 1600, 30 de masini de Grupa N si A de top si 2 echipaje din Romania (Claudiu David/Mihaela Beldie- Mitsubishi Lancer Evo IX si Szabo Csongor/Angela Stanescu-Peugeot 206).
Campionatul ungar este foarte puternic deoarece se investesc multi bani in acest sport, incomparabil cu banii investiti la noi in tara, dar si pentru ca multi piloti foarte rapizi concureaza pentru locul 1. La start se aliniaza foarte multe masini ceea ce face ca si concurenta sa fie foarte mare. 

Am fost placut surprinsi sa ne intrecem cu pilotii maghiari si sa descoperim faptul ca se merge foarte tare in competitiile lor, atat de tare incat daca un viraj l-ai luat mai incet decat trebuia se vede o diferenta clara de secunde la trecerea liniei de sosire a probei speciale. Organizarea a fost si ea la cel mai inalt nivel cu atat mai mult cu cat acest raliu se pregateste sa intre in campionatul IRC (International Rally Challenge), un campionat unde multe raliuri doresc sa ajunga.

 Miercuri a avut loc conferinta de presa a organizatorului la care am fost invitati si noi alaturi de cei mai buni piloti din campionatul lor.

Joi, "Topp Cars" echipa sustinatoarea a echipajului David/Beldie a organizat o sesiune de teste unde s-au facut ultimele reglaje ale masinii inainte de concurs.
Click to enlarge!
Foto. Conferinta de presa (click pe imagine pentru marire)

Foto. Ultimele teste inainte de concurs
(click pe imagine pentru marire)

Click to enlarge!
  Competitia a inceput joi cu o superspeciala in parcarea unui mare centru comercial, numita de ei „prolog” care a avut o lungime de  1,2 km. Timpii din superspeciala nu au contat in clasament. Spectacolul a fost pe cinste, fiind prezenti foarte multi spectatori.
  Concursul propriu zis a inceput Sambata, pentru prima zi fiind programate 9 probe speciale, 122,88 km de proba speciala, 370,5 km de etapa, in total 493,38 km de raliu, la finalul caruia echipajul romanesc se afla la conducere cu un avans de numai 2.8 secunde fata de urmatorul clasat. Probele au fost dispuse in jurul orasului Pecs. Conditiile de desfasurare ale competitiei au fost foarte dure. O pregatire fizica buna si o hidratare corecta a sportivilor au ajutat la obtinerea performantelor si mentinerea parametrilor biologici in limite cat mai aproape de normal pentru conditiile date. Temperatura afara a atins valoarea de 40’C, in timp ce in masina de concurs temperatura atinge 70’C. In aceste conditii echipajul este supus unui efort anaerob foarte intens. Dupa o astfel de competitie se slabeste cam 3-4 kg.

Click to enlarge!
Click to enlarge!
Foto. Claudiu David/ Mihaela Beldie
(click pe imagine pentru marire)


Duminica au mai ramas 4 probe speciale, 39, 98 km de proba speciala si 132, 2 km de etapa. 
Grupa N a fost castigata de Claudiu David/Mihaela Beldie cu un ecart de 0.9 secunde fata de locul secund, dupa 665,6 km de raliu.
Pe locul 2 s-a clasat echipajul Hadik Andras/Juhasz Istvan. Pe treapta a 3-a a urcat tot un echipaj maghiar Osvath Peter/Farnadi Agnes. Pe primele 3 locuri in clasamentul general s-au clasat 3 masini WRC (world rally car) urmatoarele doua locuri fiind ocupate de primele 2 masini de grupa N.

Foto. Masurarea tensiunii arteriale
(click pe imagine pentru marire)

Click to enlarge!
Foto. Festivitatea de premiere
(click pe imagine pentru marire)

Masinile WRC (world rally car), sunt masini de raliu de cel mai inalt nivel posibil. Ele sunt fabricate special pentru acest gen de competitii, iar costurile de achizitie si intretinere sunt foarte ridicate putand ajunge si la cateva milioane de euro pentru o masina. In timp se tinde ca aceste masini sa fie inlocuite cu masinile SUPER 2000, care sunt niste masini performante, un fel de mini WRC, cu  un cost mai mic decat cel al WRC-urilor. La noi in campionat, precum si in restul Europei aceste masini (WRC) nu mai apar in clasamentul general, ele participand doar in campionatul mondial de raliuri, sau in campionatele nationale la grupa H, o grupa de masini neomologata. In Ungaria insa aceste masini inca mai puncteaza in clasamentul general printr-o intelegere intre pilotii locali si federatia maghiara.

Echipa maghiara Topp Cars este cea care a sustinut echipajul roman David/Beldie si impreuna cu care am reusit sa obtinem aceasta victorie mult asteptata.
Click to enlarge!
Foto. Sosirea din raliu
(click pe imagine pentru marire)

Foto. Echipa Topp Cars (click pe imagine pentru marire)
Click to enlarge!
Foto. Subaru S11 WRC (click pe imagine pentru marire)
Click to enlarge!

Sectiunea este realizata de Dr Mihaela Beldie, medic Medicina Sportiva

top


Realizator Web - Dr.Gabriel Panait Informatiile apartin S.Ro.M.S - persoana contact Dr.Mirela Vasilescu


Sectiunea Societatii Romane de Medicina Sportiva este gazduita si administrata GRATUIT pe www.medicinasportiva.ro  -  a se vedea Termeni si Conditii



www.medicinasportiva.ro
Online din
23 martie 2006
Google
www  www.medicinasportiva.ro
www.medicinasportiva.ro

Website Statistics
Copyright© MedicinaSportiva.Ro & Parteneri. Toate drepturile rezervate.


Back ↑ top