Acest website utilizeaza cookies! Despre confidentialitate!. Close (auto)
www.pansportmedical.ro - PanSport Medical - Medicina Sportiva
EFSMA european federation of sports medicine associations
www.medicinasportiva.ro
Newsletter Medicina Sportiva

Societatea Romana de Medicina Sportiva



Home       • Contact       • Manifestări interne       • Revista      • Manifestări externe      • Informatii utile     • Sport
 


Manifestari sportiveAutomobilism ←  Raliuri  ←  Echipa → Măsuri de protecţie al echipajului

Echipa - Raliuri

 In spatele fiecărei maşini de raliuri se mai ascunde o echipă de oameni talentaţi, hotărâţi şi a caror importanta este la fel de mare ca cea a pilotului sau a copilotului. Atunci când o maşină ajunge în parcul de asistenţă situat la finalul unei bucle de probe speciale, mecanicii încep recitalul de 20 minute, în care trebuie să schimbe roţile, să înlocuiască un parbriz spart sau să efectueze o intervenţie la suspensie, ambreiaj sau cutia de viteze. Trebuie să fie rapizi, îndemânatici şi capabili să lucreze sub presiunea timpului, astfel încât pilotul să poata pleca din parc fără nici o penalizare.


Daca credeti ca aceasta este toata echipa, va inselati. Pentru ca echipajul format din pilot&co-pilot impreuna cu materialul de concurs(masina, cauciucuri, piese de schimb, combustibil, etc) si cu echipa de asistenta tehnica(inginer, mecanici, coordonator, camion special dotat pentru orice interventie tehnica, etc) sa functioneze la capacitate maxima si in final sa atinga performantele scontate, mai exista o echipa care se ocupa chiar de cei mentionati mai sus.
 Aceasta este formata din:
Medici de medicina sportiva
Nutritionisti
Preparatori fizici
Psihologi
Antrenori
PR (Public relations)
Manager

Toti acesti oameni isi folosesc toate resursele disciplinelor la care ei sunt specialisti pentru “setarea” echipajului si pentru mentinerea lui intr-o forma mentala si fizica optima cu scopul declarat: Performanta.

Maşinile aliniate în Campionatul Mondial provin din suratele lor de serie, pe care le vedem zi de zi pe drumurile publice. Sigur, sub caroserie lucrurile încep să se schimbe, regulamentul FIA permiţând o serie de modificări ce influenţează atât gradul de performanţă cât şi pe cel de securitate.
 Pentru a construi o astfel de bijuterie mecanică, sunt necesare câteva luni bune. Asta în timp ce, de cealaltă parte, uneori este suficientă o singură secundă, pentru ca la o viteză de 130 km/h totul să se năruie.


În raliuri, pilotul se bate cu cel mai crunt adversar: “TIMPUL”

Raliurile reprezintă o disciplină în care echipajul se luptă cu cronometrul.

Din această cauză nu vom vedea maşini care se duelează între ele, una lângă alta. Aici, competitorii pornesc la intervale bine determinate şi încearcă să meargă cât mai rapid cu putinţă. Evoluţia lor este cronometrată cu precizie de zecime de secundă, timpii fiind cumulaţi pentru a se stabili clasamentul general. Fiecare raliu are în componenţă trei etape, care programează un anumit număr de probe speciale.

Ultimele reprezintă locul în care pilotul şi copilotul trebuie să dea maximul pentru a obţine victoria. La final de raliu, după adiţionarea timpilor, pilotul cu cel mai mic timp este declarat învingător.

Primii opt clasaţi sunt răsplătiţi cu puncte, după cum urmează: 10p, 8p, 6p, 5p, 4p, 3p, 2p şi respectiv 1 punct. Pentru stabilirea clasamentului de sezon, se adună punctele marcate de-a lungul celor 16 etape.

continuare  →  Măsuri de protecţie al echipajului

Sectiunea este realizata de Dr Mihaela Beldie, medic Medicina Sportiva

top


Realizator Web - Dr.Gabriel Panait Informatiile apartin S.Ro.M.S - persoana contact Dr.Mirela Vasilescu


Sectiunea Societatii Romane de Medicina Sportiva este gazduita si administrata GRATUIT pe www.medicinasportiva.ro  -  a se vedea Termeni si Conditii



www.medicinasportiva.ro
Online din
23 martie 2006
Google
www  www.medicinasportiva.ro
www.medicinasportiva.ro

Website Statistics
Copyright© MedicinaSportiva.Ro & Parteneri. Toate drepturile rezervate.